معجزه سیاسی دولت تدبیر و امید

رضا کریمی: سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی چون فرانسه و ایتالیا نشان از ایجاد ارتباط و تعامل ایران با کشورهای توسعه یافته جهان است که باید آن را به فال نیک گرفت.

در هفته گذشته رئیس جمهور به همراه هیات بلند پایه به اروپا عزیمت کرد و مورد استقبال شدید مسئولان و سرمایه گذاران کشورهای ایتالیا و فرانسه قرار گرفت و این فتح بابی شد برای تعامل مناسب با دنیا که در سال های گذشته به نازل ترین سطح خود رسیده بود.

با همین سفر مقدمات انعقاد قرارداد ۱۷ میلیارد دلاری با ایتالیا فراهم شد و قرارداد خرید ۱۱۴ دستگاه هواپیمای ایرباس نیز امضا شد تا تنها یکی از دستاوردهای سفر رئیس دولت تدبیر و امید به این کشورها همین ۲ موردی باشد که در سال های گذشته به دلیل تحریم های انجام شده و نزول سطح ارتباطات ایران با کشورهای دنیا حسرت به دل همین تعامل های مثبت و مثمر ثمر برای توسعه کشور بودیم.

 

ارتباطات و تعامل های بین المللی منجر به تجارت های بین المللی می شود و مبنای تجارت بین المللی مزیت نسبی کشورها در تولید کالاهای مصرفی، خدماتی و حتی تکنولوژی روز است که سبب می شود کشورها دیگر به فکر تولید تمامی کالاهای مورد مصرف خود نباشند و البته گاهی هم تولید برخی از کالاها به صورت انحصار دست چند کشور جهان است مثل تولید هواپیما که در کل دنیا، بازار انحصاری تولید دارد بنابراین ایران هم نیازمند تعامل با کشورهای دنیا برای ارتقای سطح اقتصادی خود با استفاده از تجارت بین المللی است و این تعامل باید با حفظ عزت کشور انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی بعد از پیروزی در انتخابات سال ۹۲ موقع تشکیل کابینه برای وزارت امور خارجه انگشت روی فردی گذاشت که دانش آموخته مطالعات بین المللی بوده و از سال ۵۷ در رده های مختلف وزارت امور خارجه مسئولیت های مختلفی داشته است.

تسلط ظریف به امور دیپلماسی سبب شد که این وزیر با حمایت های داخلی و با تشکیل یک تیم دیپلماسی متخصص در راستای شکستن تحریم ها بر علیه ایران گام هایی بردارد و دیری نپایید که این گام ها به ثمر نشست و ایران با ۵+۱ به توافق رسید، طوری که رئیس جمهور در سفر اخیر از توافق اتمی به عنوان «معجزه سیاسی» یاد کردند.

هنوز چند ماه از توافق ایران با ۵+۱ نگذشته بود که رئیس جمهور به کشورهای اروپایی سفر کرد و مورد استقبال گرفت تا اولین نشانه های رفع تحریم در ارتقای ارتباط دیپلماتیک ایران با کشورهای دیگر جهان نمایان شود و باید در سال های آینده منتظر حضور سرمایه گذاران کشورهای اروپایی در ایران بود و این کار جز دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید است. بنابراین باید درهای اقتصاد ایران به روی سرمایه گذاران کشورهای مختلف گشوده شود تا از این طریق راه برای توسعه اقتصادی کشور هموار شود.

با جذب سرمایه گذاران خارجی، تجارت بین المللی در کشور رونق دوباره می گیرد، چرا که صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز کشورها به دلیل مزیت های نسبی با توجه به عوامل چهارگانه تولید نیاز امروز بازار تجاری است و این نیاز باید از طریق تعامل مستقیم تامین شود وگرنه به نام دور زدن تحریم، جیب عده ای فربه تر شده و از دل آن اختلاس های باورنکردنی بیرون خواهد آمد.

6 دیدگاه برای “معجزه سیاسی دولت تدبیر و امید

  1. دیدگاه شما در انتظار بررسی است.

    پیروزی شما را در انتخابات مجلس شورای اسلامی تبریک عرض میکنم .

    این انتخاب ان شائ الله منشائ خدمات ارزنده شما برای منطقه ویلکیج باشد.

    آرزوی توفیق و سلامتی دارم.
    اکبر محمدزاده
    همکار سابق شما در استانداری

  2. با سلام و عرض ادب محضر دوست عزیز جناب مهندس کریمی
    شروع مجلس دهم با حضور جنابعالی را تبریک عرض نمونده و از درگاه الهی،سربلندی و خدمت رسانی به مردمشریف اردبیل را آرزومندم
    امید است با تلاش و پشتکار شما، جوانان ما از بیکاری و بی پولی نجات یابند.

  3. سلام
    با تصویب هیئت وزیران، مرز اصلاندوز از فهرست نقاط مرزی حذف شد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:
    مرز اصلاندوز از فهرست نقاط مرزی موضوع تصویب نامه های شماره 74348/ت538هـ مورخ 25/12/1370، شماره 13555/ت16182هـ مورخ 10/11/1374 و شماره 1313/ت16182هـ مورخ 12/2/1375 حذف می شود.
    اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد.
    مسئولین استانی و نمایندگان انگار خوابند؟ پس چی شد به همین راحتی مرز اصلاندوز حذف شد؟ جواب مردم شریف این استان رو چه خواهین داد؟

  4. با سلام
    آقای کریمی نماینده محترم مردم اردبیل خواهشمنیدم شما نیز به سیل عظیم معترضین به عزل شهردار با لیاقت اردبیل که به صورت غیر قانونی و بر خلاف نظر مردم شریف اردبیل انجام گرفته بپیوندید. بهتر بود اینجا بودید و میدید که گوشه کنار شهر اردبیل پر شده از بنر ها و طومارها و نامه های مردمی از اقشار مختلف از جامعه مهندسان گرفته تا جامعه اصناف و بازاریان در اعتراض به برکناری نا به حق شهردار اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *