زندگینامه آقای رضا کریمی

مهندس رضا کریمی در خانواده‌ای مذهبی و در روستای یونجالو نمین به دنیا آمد. پدر وی از معتمدان و بزرگان منطقه ویلکیج بود که اهالی منطقه برای حل مشکلات خانوادگی و اجتماعی خود به پدر بزرگوار ایشان مراجعه می‌کردند.

خانواده کریمی به دلیل عدم وجود امکانات آموزشی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای تحصیل فرزندان خود به شهر اردبیل مهاجرت کردند و مهندس رضا کریمی با علاقه وافر خود مسیر ادامه تحصیل را در پیش گرفت.

رضا کریمی بعد از دریافت دیپلم از مدارس اردبیل با شرکت در کنکور سراسری که در آن مقطع زمانی به دلیل ظرفیت پایین دانشگاه‌ها راه یافتن به صندلی تحصیلات دانشگاهی کار سختی محسوب می‌شد از رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی قبول شد و با این نیت که بعد از فارغ التحصیلی بتواند به مردم و خصوصا روستاییان و کشاورزان عزیز کمک علمی برای بالا بردن راندمان کاری در زمینه‌ای زراعی کمک کند در این رشته مشغول به تحصیلی گشت.

مهندس رضا کریمی با شروع جنگ تحمیلی با لبیک گویی به ندای رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و به صورت داوطلبانه ۱۸ ماه در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شد و با پوشیدن جامه رزم برای دفاع از میهن، شرف و حیثیت ایران و انقلاب اسلامی با جان و دل بعنوان غواص در عملیات ولفجر8 ودر عملیات‌های کربلای 5 و مرصاد حضور داشتند.

بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط حضرت امام خمینی (ره) ایشان در راستای خدمت به مردم در دیگر سنگرها آماده شد تا همراه مردم انقلابی و ولایی استان باشد.

مهندس رضا کریمی بعد از پایان جنگ و در حالی که در دوران جوانی خود به سر می برد در استانداری اردبیل استخدام شد و با کسب امتیازهای لازم کارشناس خبره در استانداری اردبیل شد که بیش از ۱۸ سال به عنوان کارشناس خبره در خدمت مردم بوده است.

وی در مقاطع زمانی مختلف رئیس شورای کشاورزی و بهداشت بخش‌های ارشق، هیر و شهرستان نیر بوده است که با توجه به رشته تحصیلی خود در دانشگاه از عهده این مسئولیت سنگین به خوبی برآمد.

کریمی در کنار خدمت به مردم استان به ادامه تحصیل روی آوردند و کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت دولتی کسب کردند.

رئیس دبیرخانه شورای تامین استان اردبیل، بخشدار بخش‌های ارشق، هیر و بخشدار مرکزی شهرستان نیر، رئیس شورای آموزش و پرورش بخش‌های ارشق، هیر و مرکزی نیر، دبیر کارگروه تخصصی انتظامی امنیتی استان اردبیل عضو کمیته برنامه ریزی شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و نیر، عضو شورای اداری شهرستانهای اردبیل، مشگین شهر و نیر، عضو شورای کشاورزی و بهداشت شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و نیر تنها بخش کوچکی از سوابق خدمتی مهندس حاج رضا کریمی است که در مدت ۲4 سال خدمت خود در رده‌های مختلف و شهرستان‌های گوناگون انجام داده و در هر یک از این سمت‌ها کارنامه قابل تقدیری از خود به جای گذاشته است.

مهندس رضا کریمی برای اولین بار بعنوان کاندیدا در انتخابات مجلس نهم شرکت کرد و با کسب 41 هزار رأی بعنوان پدیده انتخابات سال 90 مطرح شد در آن دوره وی با فاصله اندکی از سایر کاندیدا‌ها از راهیابی به دور دوم انتخابات باز ماند.

آخرین مسئولیت ایشان ریاست گروه سیاسی در استانداری اردبیل بود و با آغاز ثبت نام کاندیدا‌های مجلس دهم در اواخر آذرماه 94 بعنوان اولین کاندیدا رسماً کاندیداتوری خود را برای ورود به مجلس شورای اسلامی برای خدمت در سنگر قانون گذاری اعلام کرد. اعلام حضور ایشان مورد استقبال گرم اقشار مختلف مردم، نظیر فرهنگیان، روستاییان ورزشکاران، بانوان، اصناف و بازاریان، جوانان و دانشجویان، چهره‌های علمی و دانشگاهی، کشاورزان وصنعتگران، جامعه مهندسین قرار گرفت.

2 دیدگاه برای “زندگینامه آقای رضا کریمی

  1. اينجانب ضمن قدرداني وتقدير وتشكر ازدوستان وفاميلان وهم دانشكده اي هاي گرامي كه به درخواست حقير گوش فرادادندو تلاش وافري دراين روزهاي انتخابات داشتند، تا نماينده ي توانمندي همچون مهندس حاج رضا كريمي انتخاب شودبه تمامي همشهريان وهم استاني هاي اردبيلي تبريك عرض نموده به اميد موفقيت ايشان درخدمت به اين مردم عزيزانشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *