پیگیر پرداخت بدهی کشاورزان خسارت‌دیده هستیم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر پرداخت مطالبات و بدهی‌های کشاورزان خسارت‌دیده با اختصاص ردیف اعتباری مشخص هستیم.

 رضا کریمی اظهار کرد: برای رفع دغدغه‌های کشاورزان علاوه بر نشست‌های مکرر با مسؤولان ذیربط کشوری و استانی، در صحن علنی مجلس به وزیر جهاد کشاورزی برای پرداخت به موقع مطالبات تذکر دادیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و آب مجلس شورای اسلامی در رابطه با میزان خسارات وارد آمده در شهرستان‌های استان اردبیل گفت: از طریق سرما در اردبیل ۱۴۴۰۰۰ میلیون ریال، تگرگ پارس‌آباد ۴۳۵۶۹۹ میلیون ریال و سرما در نیر ۶۶۵۳۵ میلیون ریال و در کوثر ۱۷۵۴۰ میلیون ریال خسارت وارد آمده است.

کریمی یادآور شد: همچنین از طریق سرما در گرمی ۱۱۵۰۱۱ میلیون ریال، نمین ۳۱۱۷۹۲ میلیون ریال در اوایل سال جاری و ۹۵۰۶۶۶ میلیون ریال در خلخال در اسفند سال گذشته بوده است که جمعا در کل استان اردبیل ۵۳۴۰۶۶۷ میلیون ریال خسارت به کشاورزان وارد آمده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این استان ظرفیت بی‌نظیری در حوزه کشاورزی دارد و نباید به واسطه تأخیر در پرداخت مطالبات و بدهی‌های کشاورزان خسارت دیده زمینه دلسردی در تولید محصولات ایجاد شود.

کریمی همچنین در رابطه با کشاورزانی که محصولات خود را بیمه نکرده‌اند، گفت: دولت در نظر دارد برای این دسته از کشاورزان تسهیلات ویژه بی‌بهره یا کم‌بهره واگذار کند و ما نیز پیگیر به نتیجه نشستن این موضوع هستیم./ فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *