دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی در اردبیل موفق عمل نکرده/ برش استانی سیاست‎های اقتصاد مقاومتی تهیه و اجرایی شود

رضا کریمی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با تاکید بر اینکه برش استانی سیاست‎های اقتصاد مقاومتی تهیه و اجرایی شود، گفت: در بخش سیاست اقتصاد مقاومتی انتظارها بیش از این اقدامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: غیر از مجوز مقاوم معظم رهبری و تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی در شهرستان های شمال استان اردبیل، آن گونه که باید شاهد تخصیص، توزیع و یا ابلاغ اعتبار قابل قبول برای این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی از طرف دولت نیستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: بر محدودیت منابع مالی دولت واقفیم اما انتظار داریم که به تعادل بخشی توجه جدی شود و از آنچه موجود است سهم استان اردبیل داده شود.

وی گفت: برای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبری  باید رویکرد های عدالت اجتماعی، ارتقای کیفیت تولیدات محلی و اقتصاد دانش بنیان اهداف اصلی کارشود و برش استانی سیاست‎های اقتصاد مقاومتی تهیه و اجرایی شود.

 کریمی افزود: وضعیت استان اردبیل ایجاب می‌کندتا محوریت سیاست های اقتصاد مقاومتی در این استان، کشاورزی، آب و بویژه صنایع تبدلی و به تبع آن فراوری، بازرگانی و صادرات محصولات کشاورزی باشد که دولت را در این امر موفق نمی بینم .

وی تاکید دارد: در بخش اقتصاد مقاومتی وضعیت بهتر از این می توانست باشد؛ این نگران کننده است که صادرات  استان اردبیل کاهش فاحش داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین تاکید دارد: طبق گزارشات مدیرکل صنعت و معدن اردبیل در حوزه صنعت به 107واحد صنعتی 133 میلیارد تومان تسهیلات داده شد در حالی که این مبلغ در استان های کلان تنها به یک یا 2 پروژه داده می شود.

وی درباره اعطای تسهیلات با بهره بالا به واحدهای تولیدی گفت: ما ایمان داریم که اعطای تسهیلات ارزان قیمت واحدهای تولیدی راکد و غیر فعال را ، فعال خواهد کرد اما باید محدودیت منابع مالی دولت مدنظر قرارداد.

کریمی خاطر نشان کرد: گرچه اعطای تسهیلات با بهره  بالا ایراد دارد اما این شیوه ای است که درسطح کشور اجرا می شود و استان ما هم مستثنی از این قاعده نیست،البته  طبق اخبار  ظاهرا میزان  پرداختی بانک به دستگاه های متقاضی مشکل دار اگر  نگوییم قطع اما حداقل پرداختی‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی درباره دستاورد سفر چند روز قبل وزیر معین در بخش اقتصاد مقاومتی گفت: نباید دستاوردی برای این سفر مطرح کرد، چراکه با حضور چیت‌چیان در بیست و هفتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان میزان اقدامات دستگاه های اجرایی و دولتی برای تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل بررسی شد که  گزارش ها چندان هم رضایت بخش نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *